Phiro har igennem mange år haft et tæt samarbejde med flere af TMKs brands: Nettoline, Kitchn, Modulia og Concepta. Vi har udarbejdet alt fra produktbilleder over til miljøbilleder og konfigurator.
Alle ovenstående brands støder på udfordringen med, at der udvikles nye produkter, som de gerne vil have miljøbilleder af, men den logistiske udfordrende, tidskrævende proces og ofte dyre løsning det er at fotografere køkkener, afholder dem fra at have det marketingsmateriale de ønsker. Derfor får de lavet en stor del af deres miljøbilleder hos os i 3D.
I marts 2020 ønskede Nettoline at få udarbejdet et nyt miljøbillede til deres nye type skabslåge. Vi byggede et køkken i moderne stil, placeret i et nyt hus, men hvor vi skabt et hyggeligt miljø blandt andet ved brug af det varme lys fra solen. I maj 2020 opstod yderligere et behov. Denne gang var ønsket at få det samme køkken men i andre farver. Det ville være en meget dyr affære ved fotografering, men med 3D er det muligt at få gjort både billigt og hurtigt.
I august 2020 ønskede Nettolines norske afdeling at få tilpasset samme miljø til deres kunders stil. Vi justerede derfor i farver og dekoration og fik således skabt et nyt billede, som i højere grad tiltaler de norske kunder.
Gennem et miljøbillede har vi således skabt tre billeder, der hver fortæller en historie om samme produkt, men på hver sin måde. Det udvider Nettolines marketingsmateriale, så det kan målrette forskellige kunder, og puste til netop den enkelte kundes ønsker og drømme for et køkken.
Animation skaber opmærksomhed
Et billede siger mere end tusind ord, og formentlig siger en film mere end tusind billeder. Derfor benytter TMK sig også ofte af animationsfilm udarbejdet i deres miljøbilleder. Det glæder også i dette projekt. Her udarbejdet vi to længer af animationsfilm. En 20 sekunders film, som fungerer til TV, instore TV og på websitet, samt en 6 sekunders film, der fungere optimalt til at skabe nysgerrighed på sociale medier.